Megjelent a MÁV 2011/2012. évi menetrendje a MÁV-Start honlapján, lássunk néhány városközi változást:
1. vonal
Hosszabb útvonalon közlekedik egy hajnali személy munkanapokon, így Tatabányáról is be lehet érni reggel 6 előtt Győrbe. Ez már visszafelé a 22 órás műszakváltásnál nem teljesül... A Dacia gyors közlekedési korlátozása miatt Győrből az év nagy részén korábban kell a fővárosba utazóknak visszaindulni, ha nem személlyel szeretnének menni: 21.28 helyett 20.27 az utolsó railjet, 19.31 az utolsó gyors.
11. vonal
Eggyel bővül Győr és Veszprém között a személyvonatok száma, könnyebben lesz megközelíthető Zirc is: kérdés, a Veszprémig utazók közül kik vesznek még helyi járatos buszjegyet vonatjegyük mellé...
15. vonal
A Gysev bővítése négy munkanapi személy Szombathely és Bük között.
17. vonal
Szombathely és Pécs között négyóránként indulnak majd a gyorsvonatok - bár ez a mondat csak pénteken és vasárnap lesz érvényes. A csatlakozások Zalaegerszeg felé igen kedvezőek - de közvetlen kocsi nincs Pécs és a zalai megyeszékhely között... Megjegyzendő, hogy Zalaszentiván lesz a szolgáltatási határ a zöld-sárga és a kék-sárga vasút között, így csak a gyorsvonatokról nem kell átszállni az észak-déli utazásokkor.
20. vonal
3 óra 46 perc helyett 3 óra 17 perc: az új menetrendben ez a legnagyobb menetidő csökkenés - papíron: Boba kihagyásával közlekedik egy gyors Budapest és Zalaegerszeg között. Ez már annyi, mint a két város között közlekedő napi négy buszé!
25. vonal
Talán sok zalacsébi lakost érint, hogy ezentúl átszállás nélkül nem juthatnak el Ljubljanába... De félre a tréfával: ami a szlovén főváros felé előny, az Bukarest felől hátrány lesz...
30. vonal
Talán a zalacsébieknél több utast érint, hogy ezentúl átszállás nélkül nem juthatnak el a budapestiek Velencébe: talán a Volán autóbusza megmarad.
46. vonal
Nagy vágányzárak, látványos felújítás, hatás nélkül: Szekszárd és Bátaszék között nem csökkent a menetidő, így hazánk leglassabb IC-szerelvénye továbbra is itt közlekedik.
A Dunán innenről legközelebb...