Egy bár a kelet-svédországi Uppsalában nemrégiben indított egy új szolgáltatást, amely lehetővé teszi a mobil telefonnal fizetést, ha a vendégek a tárcájukat otthonhagyják. Az új szolgáltatás vonzza a kritikusokat és persze a vendégeket...
A technológia a következőképpen működik: az ügyfél küld egy szöveges üzenetet a megfelelő ital kódjával és a és Kalas bár azonnal szöveges üzenetben válaszol.
Amikor megjelenik a Kalas csaposa, az üzenet szolgál a megrendelés és a fizetés visszaigazolására.Az ital másodperceken belül kerül felszolgálásra, és nem kell várni a visszajáróra és a számlára: az ital ára a későbbiekben az ügyfél telefonszámláján jelenik meg.
Ennek viszont ára van: az így rendelt italoknak 25%-kal magasabb az áruk...
Az Uppsalai önkormányzat fogyasztóvédelmi szolgálata szerint ez ronthatja a vendégek anyagi helyzetét a drágább szolgáltatás és az "sms-hitelek" visszafizetése miatt. Svédországban tavaly több mint 28.000 esetben nem fizették vissza az sms-hiteleket.
(Forrás: The Local www.thelocal.se)