sajtómágnes

Tovább a sajtómágnessel! Nemcsak sajtó, hanem politikamentes közélet, aktualitások, közlekedés... A sajtomagnes.blog.hu MTI Hírfelhasználó.

Szegeden is vesztes az elektromos hajtás...

2011.06.01. 19:46 | sajtomagnes | komment

Címkék: hév tömeg&közlekedés

    Szeged, 2011. június 1., szerda (MTI) - A troli- és villamosvonalak menetrendjének átalakításával kerülhető el, hogy évközben emelni kelljen a szegedi tömegközlekedési díjakat - mondta Kalmár Ferenc városüzemeltetési tanácsnok szerdán az MTI-nek.


 

 

Vélemény:

Kár, hogy Debrecen után Szegeden is vesztésre áll a villamos és a trolibusz. A cívis városban karbantartásra hivatkoznak - bár egyesek szerint az autóbuszpark jobb kihasználása a cél, mert ha állnak, az még többe kerül a városnak -, Szegeden "csak" költségvetési indokok vannak. A gyakorlat majd eldönti, pár perces ritkítás okoz-e gondot a forgalomban. Debrecenben azonban már látják: az utasok a pénztárakban szavaztak - a DKV ellen...

    A kereszténydemokrata politikus Nagy Sándor (Szabad Város Egyesület) önkormányzati képviselő sajtótájékoztatójára reagált, amelyen elhangzott: a jelentős, esetenként a 20 százalékot meghaladó járatritkításoktól várt megtakarítások nincsenek arányban a szolgáltatási minőség romlásával.
    Kalmár Ferenc közölte: a közgyűlés bízta meg azzal, hogy találjon megoldást a szegedi tömegközlekedés finanszírozására. Nagy Sándor korábbi javaslata szerint évközi díjemeléssel lehetne javítani az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság gazdasági helyzetén. Kalmár Ferenc azonban úgy látja, nem lehet további terheket róni a lakosságra, ezért takarékossági intézkedéseket kell bevezetni az önkormányzati cégnél.
    A menetrend minimális átalakításával elérhetők olyan megtakarítások, amelyek lehetővé teszik, hogy az idén ne kelljen emelni a jegyek és bérletek árát - hangsúlyozta a tanácsnok. Hozzátette: ezért elfogadható ár, hogy az 1-es villamosok csúcsidőben ne 4-5, hanem 6-7 percenként kövessék egymást.
    A június 16-án életbe lépő új menetrend szerint a szegedi troli- és villamosvonalakon munkanapokon 5 és 22 százalék közötti mértékben csökkenne a járatok száma. A tervek szerint a város legforgalmasabb, 1-es villamos vonalán nyolc százalékkal ritkítanák a járatokat, a legtöbb embert szállító 9-es és 19-es trolibuszok pedig öt százalékkal nagyobb követési idővel közlekednének.
    Nagy Sándor sajtótájékoztatóján elmondta: a megszorításoktól az idén 37 milliós költségcsökkenést vár az SZKT, ez idei 3,7 milliárd forintos költségvetésének csupán egy százaléka.
    A várt megtakarításokat csökkenti, hogy a futásteljesítmény csökkenésével éves szinten mintegy 20 millió forinttal kevesebb állami normatív támogatást is kap majd a szegedi tömegközlekedés - közölte a képviselő.
    A korábban városfejlesztési alpolgármesterként dolgozó politikus úgy véli, a járatszámritkítás ahhoz vezet majd, hogy a városban csökken a tömegközlekedést rendszeresen használók - országosan kiemelkedően magas, 60 százalékos - aránya.
 

süti beállítások módosítása