Mire számíthatnak azok, akik külföldre indulnak vonattal? Természetesen itt is vannak változások pozitív és negatív irányban.
Ausztria, Svájc
Végre aki reggel 6-kor kimegy a Keletibe, nem a Dacia kétes hírű szerelvényét találja ott. Az ütemes railjet vonatokon kívül plusz railjet indul, egy korábbi Bécs-Zürich járat meghosszabításaként Budapestről. Vissza Bécsből este 7-kor! A svájci nappali vonat bevezetése az alpesi hegyek látványára kíváncsiak számára kiváló, és nem is ér későn Zürichbe.
Olaszország
Ahány tervezet, annyi megoldás: az egyik szerint a szlovén-olasz határállomásig egy másik szerint végig Velencéig közlekedik a Venezia. A helyes megoldást a MÁV-Start már korábban elárulta honlapján: az olaszok tarifája miatt csak Bécsen keresztül átszállással utazhatunk a Sóhajok hídjához.
Csehország
Plusz egy nappali vonat jár Prágáig így a kétóránkénti ütemes menetrend nemcsak mondjuk Nagykanizsáig, hanem a cseh fővárosig is érvényesül - igaz egy vonatról át kell szállni EC és EC között.
Szlovénia
17 órás út az Isztriára: köszönhetően annak, hogy a magyar vasút belföldi gyors és személyvonatokkal továbbítja, a szlovénok pedig Mariborba is elküldik az Istria nevű szerelvényt, elég hosszú lett az út a horvát tengerpartra. Vajon lesz, aki vállalja?
Lengyelország
Átszállás Varsóba: egy több tízezer forintos jeggyel nem szeretnék bőröndökkel egy másik EC után szaladni, még rosszabb esetben a hűlt helyével megismerkedni.
Románia
Hátrább az agarakkal: nem utaznak annyian Arad felé vagy kevesebb vonat kevesebbet késik? Az időben korlátozott Dacia mellé elindul a Muntenia. Csak azt nem értem, miért nem elég az Ister vagy miért nem toldják azt meg pár kocsival?
Csak teher...
Rajka, Komárom, Somoskőújfalu, Bánréve, Sátoraljaújhely: a kishatárforgalom teljesen elhalt Szlovákia felé, de a többi irányba is haldoklik. Nem jár már személy Békéscsabáról Aradra, Budapestről Párkányba, de Kiskunhalasról Szabadkára sem. A benzinturizmus kitörésével nem is lesz rá igény...